torsdag 11 januari 2018

Stockholms coolaste hotellrum!

I december besökte jag och Jocke Hässelby Slott, eller Hesselby Slott som det stavas. Hesselby Slott är Stockholms musikslott och drivs av passionerade musikälskare varav en av dem är artisten Tomas Ledin. Här hålls konferenser, event, bröllop och fest men det går utmärkt att bara besöka slottet för en matupplevelse på deras restaurang, en fika eller kanske checka in i ett av deras coola hotellrum. Slottet ligger i Bromma, bara 20 minuter från Stockholm City.
Lunchen och servicen var fantastisk och jag gillade inredningen jätte mycket. Här han man verkligen tänkt till när man inrett och som stylist älskade jag alla amaryllisar i taket!
Vi tog en kaffe i deras lounge efteråt och även där var det mysigt att bara sitta och softa i den vackra miljön, flera härliga soffgrupper att välja bland.
Sen fick vi en rundvisning av vår fina vän Mirja bland konferenssalar och hotellrum på slottet. Som på de flesta slott så spökar det även här, för 300 år sedan murades en kvinna in levande i väggen sägs det. Det var hennes man som gjorde det efter att ha kommit på henne med en älskare, idag sägs det att kvinnan som kallas vita damen skrider runt på slottet och letar efter sin älskare som också blev avrättad av maken. Det finns 68 hotellrum, varav 8 stycken är designade av artister, vilket rum skulle du vilja checka in i? Bilderna är lånade från hotellets hemsida.
Thomas Di Leva - Lugna och harmoniska färger och rummet andas andlighet och frid:
Dregen - Coolt rockigt rum där man inte ska vara blyg att duscha eller gå på toaletten då det är väggar av glas in till badrummet. En överdådig kristallkrona, kakelugn, jukebox och 3D-TV!
E-Type - Rustikt rum med dova färger, smakfull ljussättning och med ett stort runt badkar!
Arja Saijonmaa - Sobert, milt och harmoniskt med kakelugn och en bastu i badrummet!
Magnus Carlsson - ett färgstarkt häftigt discorum med dubbla duschar, bar och självklart en discokula i taket!
Marie Serneholt - Trendigt och glammigt rockrum där jag verkligen gillar badrummet!
Roger Pontare - Rustikt, massivt trä, skog och vildmark. Det går inte att ta miste på att detta är Pontares rum, dessutom en bastu i badrummet och en drömfångare centralt placerat i sovrummet.
Pernilla Wahlgren - ett elegant rum i sval blå ton, heltäckningsmatta och eleganta draperier i siden. 
Så vilket rum blev er favorit? Om jag ska checka in för att få lite lugn och ro så skulle jag välja Arjas rum som är helt i min stil men om jag skulle checka in för en tjejhelg eller liknande så skulle jag välja Magnus Carlssons rum. Men ur en stylist synvinkel så tycker jag nog att Dregens rum är klart coolast! Ha ha... svårt att välja då alla är lika fina! I hotellet finns även ett musikrum där man kan ha olika musiktävlingar och om man vill kan man även spela in en egen låt!

Inga kommentarer: