tisdag 3 oktober 2017

Weikel Art

Jag har tidigare skrivit lite om Weikel Art, bl.a. här: http://niehoffs.blogspot.se/2017/05/coola-designers.html och jag har träffat Jonas Weikel som driver företaget ett par gånger. Jonas är den där killen som verkligen vågar sticka ut och satsa på färg! Han sätter färg på produkter som är självklar i mångas hem såsom kuddar, plädar, brickor, tavlor, ljus..... Därför blev jag jätte glad när jag fick förfrågan om att bli ambassadör för Weikel Art!
Jonas Weikel målar abstrakta tavlor i akryl med sand och mycket struktur på 3D-canvas. Inspirationen hittas bl.a. i möten med människor och deras djup, deras olika livsöden och erfarenheter. Det är känslan snarare än något subjekt som han vill återskapa. Som ni vet så har ju vi målat vårt kök i grönt och jag letade ett tag efter en tavla i grönt som skulle passa den gröna väggen och jag tycker verkligen att Weikels gröna tavla passar in jätte bra!

Inga kommentarer: