tisdag 20 juni 2017

Sommarlemonader som svalkar

Nu på sommaren är det så gott att dricka svalkande lemonader, det finns nästan inget godare än att sätta sig i solen men en iskall lemonad tycker jag! Årets sommarlemonader från Brämhults innehåller två nyheter, Passionad och Hallonad med ingefära. Brämhults lemonader är ett uppfriskande alkoholfritt alternativ till vårens och sommarens fester. Den klassiska citrussmakande Lemonad finns också med i sommarens sortiment.
Passionad är gjord på nypressade citroner som blandas med passionsfrukt och mango.
Hallonad med pressad ingefära är gjord på nypressade citroner och hallon och spetsats med ingefära.
Lemonad är min favorit! Jag älskar den friska smaken och för att lyxa till den lite så brukar jag fylla glaset med krossad is och mynta. Sen fyller jag upp med lemonad och lite sodavatten och även någon tesked färskpressad limejuice. Så gott!!! Passar perfekt som fördrink på en fest och vill man ha alkohol i så är det bara att ta i en skvätt vodka.

Inga kommentarer: