lördag 13 maj 2017

Stulna skor och picknick

Solen skiner och graderna på termometern stiger sakta men säkert! Idag blir det kalas och sen picknick med vänner så det blir jätte mysigt! Igår efter skolan gick vi till Mall of Scandinavia och shoppade lite, Smillas nya skor har blivit stulna i skolan och hon var jätte ledsen för det så vi var tvungna att köpa nya. Kändes som en otroligt onödig kostnad men skor måste hon ju ha.... varför tar man andra barns skor? Hur svårt kan det vara med ditt och mitt?! För ett tag sen blev även hennes inneskor stulna...
Sen gick vi hem och kollade på Let´s Dance finalen och vi hejade på Anja men det var helt ok att Jesper vann för han har också varit jätte duktig! Jag tyckte att jag var värd ett glas bubbel och barnen hade fått köpa hem sitt favoritgodis så det blev en mysig och lugn kväll.
Idag fick jag sovmorgon av mina underbara barn, så skönt men det tar ett tag att få hjärnan att vakna när man sovit lite längre än man brukar ;-) men nu har vi kommit igång och som sagt nu nalkas det kalas och picknick och ikväll så kör vi en repris på soffmyset och hejar på Robin Bengtsson i Eurovisionen. Kramar till er alla!

Inga kommentarer: