tisdag 9 maj 2017

Skönhetstips och ont i magen...

Det snöar idag med! Så sjukt trist plus att jag har fått något magvirus som gör mig helt matt så jag ligger mest i soffan och vilar idag. Hoppas det snart går över och att det inte är något smittsamt så att barnen också får. Det som är bra är att jag inte planerat in något viktigt som behöver göras de närmsta dagarna så jag ska tillåta mig att vila mycket och dricka gott te! Ett te som jag verkligen gillar är detta Yogi Tea med smak av ingefära och citron. Ett perfekt te när man känner sig lite frusen och trött! 
Jocke är ju bortrest i 10 dagar men det funkar bra att vara själv med barnen, de är så stora och duktiga nu och klarar det mesta själv. De har också börjat fixa håret själva så just nu går det åt mycket hårspray här hemma ;-) Max ska ju absolut ha "stålugg" och gärna att den ska luta lite åt sidan så ibland står han där och stylar hur länge som helst och han vet exakt hur det ska vara. Keune Blend Fixing Spray är perfekt eftersom den ger maximal stadga och mycket volym plus att håret behåller glansen och följsamheten! Det bästa är att det även lätt kan borstas ur när det råkar komma lite för mycket ;-)
En produkt som jag och Smilla slåss om här hemma är den underbara "läppbollen" från EOS. Vi fullkomligt älskar den och denna i Orange Zest har en syrlig, fräsch och uppfriskande smak samtidigt som läpparna blir mjuka som sammet. Ett måste och som finns i flera olika smaker, så nu ska vi ladda upp med fler inför sommaren då ofta läpparna behöver lite extra fukt.
När jag är ute på jobb och på event så vill jag ofta ha lite färg på läpparna för jag har själv upptäckt att jag ser piggare ut och jag känner mig också mycket finare. Men när man äter så får man komma ihåg att fylla på med nytt läppstift. Men nu har jag fått hem ett Pure Lipstick från Emité Make Up som lovar att hålla hela dagen! Ett vårdande och återfuktande läppstift som har en helt vegetabilisk formula. Perfekt och ett extra plus att förpackningen är så snygg!
Detta inlägg är publicerat i samarbete med en PR-byrå eller ett företag men trots det är det alltid mina egna erfarenheter och åsikter som återges i min blogg.

Inga kommentarer: