måndag 15 maj 2017

Färska kryddor på tub

Har ni sett att Santa Maria lanserat färska kryddor på tub? Hur smidigt som helst för man slipper stå och skala, hacka, riva och försöka få färska kryddväxter att överleva! Te.x. en tub Oregano motsvarar 4 krukor färsk krydda och 1 msk paste motsvarar 1 msk färskhackat.
Jag har provat de flesta smaker och hittills är jag nöjd! Perfekt att bara trycka i en klick i maten och det blir jätte gott! Dock gäller det att läsa noga på tuberna så att man inte tar fel såsom jag gjorde när jag pressade i en massa ingefära i lasagnen. Jag var helt säker att det var vitlök och sen när vi åt så tyckte jag att det var så konstigt att det inte smakade någon vitlök alls :-) men som tur var så blev det faktiskt rätt gott ändå ;-) Men idag hade jag massor av vitlök i pastasåsen istället (zuccini och salami). Mums!
 

Inga kommentarer: