måndag 24 april 2017

Vilken helg vi har haft!

Den här helgen har verkligen varit innehållsrik på alla sätt! Fredagen började med att jag blev uppvaktad med rosor, jordgubbar och rosévin eftersom jag hade namnsdag, ibland imponerar min man väldigt mycket ;-)
Det var disco på skolan som barnen självklart ville gå på och det var Max allra första disco. Han var spänd av förväntan innan och klädde upp sig och efteråt när vi hämtade dem så var han så glad för det hade varit danstävling på discot och inte vilken danstävling som helst utan en tryckaretävling (!) och Max och hans tjejkompis Monica vann!!! Gissa om han var stolt och gissa om att vi var förvånade över att han ens ställde upp på en sån tävling. Jag frågade om han kunde dansa tryckare och han berättade att man ställer sig nära tjejen så att näsorna nästan nuddar varandra, man kollar in i varandras ögon, håller armarna om varandra och sen dansar man bara i takt! Ha ha.. som jag hade velat se dem!

På lördag var det fotbollsträning och kalas som gällde för Max och Smilla hade uppträdande med Music Kidz på köpcentrumet Stinsen. På vägen dit så fick hon en förfrågan från hennes sångfröken som undrade om hon ville sjunga solo på en låt och det ville hon såklart men hon blev lite nervös och pirrig. Hon valde låten "Så som i himlen" som hon kan rätt bra och det gick hur bra som helst för henne att sjunga! Jag har lagt ut filmen på min instagram om ni vill se, jag är så imponerad över hur modig och tuff hon är!
På kvällen lämnade vi barnen hos några vänner som ville vara barnvakt och Jocke stack iväg till Globen för att spela lite musik och jag stack iväg på en 30 års fest! Det var min kompis Angelica som fyllt 30 år och hade hyrt en lokal vid Stureplan. En fartfylld och lyxig fest som slutade med partybuss och nattklubb men jag var tyvärr tvungen att åka hem till barnen innan festen var slut men jag hade väldigt trevligt den tid jag var där. Hon använde sig av tjänsten "Hyr en Hunk" så det var lättklädda killar som passade upp på oss under hela kvällen :-)
Tack Angelica för en härlig fest!

Inga kommentarer: