måndag 24 april 2017

Vårigt och grönt med Urtekram

I vår familj så älskar vi lax! Man kan göra så otroligt mycket gott med lax med godast och populärast hos barnen är bara att steka den som den är i lite kokosolja och salta den med lite Himalaya salt! Så gott och enkelt!
Brukar du steka i kokosolja? Om inte så tycker jag att du ska prova det, maten får en god smak och kokosolja är fri från transfetter, ekologisk, kallpressad och innehåller nyttiga MCT-fettsyror. Ett bättre alternativ än matolja alltså. Himalayan saltet från Urtekram kommer som det låter från Himalaya och är ett kristallsalt som har bildats under flera miljoner år. Man köper den i i en praktisk glasburk som håller tätt för bästa förvaring. Saltet innehåller kolloida mineraler och spårämnen som ger saltet dess vackra, rosa glöd. Mitt mål är att byta ut alla mina kryddor i kryddskåpet mot Urtekrams ekologiska kryddor. Jag är på god väg men fortfarande saknas en hel del. Det blir ju så mycket roligare också att laga mat med bra kryddor!
Urtekram har många bra produkter och jag gillar även deras ekologiska nötpåsar, granatäppelkärnor och kokoschips som man kan ha i yoghurten. Variationerna känns oändliga och du kan hitta hela deras sortiment på deras hemsida, UrtekramSverige.se

Inga kommentarer: