torsdag 27 april 2017

Grilla med Lithells

I flera dagar har jag varit redo med grillen men vädret är verkligen inte på vår sida just nu, ett riktigt april väder där snö, hagel och regn avlöser varandra! Anledningen till att jag är sugen att grilla är att jag fick hem Lithells korvar och alla vet att grillad korv är godast men den här gången blev jag tvingad att steka dem i stekpannan men det funkade också utmärkt! I Lithells grillsortiment finns något som passar alla, tjocka, smala, naturella och kryddade korvar. Nytt för i år är att de säljs i smart återförslutningsbar förpackning med handtag vilket gör att det är lättare att frakta med dem plus att man kan lätt återförsluta förpackningen om de korvar som ev. blev över. Alla korvarna får högt betyg av oss men vi har alla olika favoriter, Smilla och jag gillar den tjocka grillkorven bäst, Max gillar Wienergrill och Jocke gillar både chorizon och den bokspånsrökta. Så det verkar som att vi får se till att alla sorter finns hemma i sommar och jag återkommer med några härliga grillbilder när vädret tillåter och då ska jag även passa på att dela med mig av några goda recept på tillbehör!

Inga kommentarer: