tisdag 14 mars 2017

Viking Line lanserar grön á la carte-meny

Mellan den 3 april - 31 maj 2017 kommer Viking Line att ha Spring & Green temaveckor på sina båtar. Det betyder att de fokuserar på gröna värden och hållbarhet och det är första gången som de inte har kött, fisk och fågel på deras à la carte meny. De vill satsa på att skapa Östersjöns bästa och smakrikaste gröna meny! Jag fick äran att komma och provsmaka och jag kan lova att det var supergott så jag kan verkligen rekommendera en resa med Viking Line nu i vår!
Vi fick prova två förrätter:
- Rostad sparris, picklad sparris, nässelpesto, citronskum och rostade hasselnötter.
- Tofutataki med citron-sesamwasabi, glasnudlar och gurksallad.
Huvudrätt 1:
-  Rågpolenta, västerbottensost, stuvad vårkål och mörk kumminsås.
Huvudrätt 2:
- Krispig seitan, hemlagad vegansk färskost, rökt aubergine, puré på valnöt och röd chilipeppar, granatäpple och sky på rostad lök.
Dessert 1:
- Äppelparfait med vitchoklad och kamomill.
Dessert 2:
- Mandelmjölksskum, rabarbersorbet, sockrad rabarber, mandelkaramell och rostad mandel.
Ni kan ana att jag blev mätt vá? Till dessa underbara rätter så fick vi även fantastiska naturviner som är producerade helt utan tillsatser och jag och min bloggkollega Angelica hamnade även bredvid Viking Lines försäljningschef Kenneth som övertygade oss om att vi måste prova en kryssning. Så en kombinerad SPA/Spring/Green resa är i planeringsfas och självklart kommer jag även att blogga om den så att ni får hänga med oss här på bloggen! Kram!

Inga kommentarer: