måndag 20 mars 2017

Bullmamma, shopping och duvor

I lördags sov Max kompis Elton över här och sen under söndagen så kom även deras kompis Simon. Smilla frågade om hennes kompisar Maja och Elin också fick komma och helt plötsligt hade jag sex barn! Jocke har i helgen varit nere i Göteborg och spelat med Alcazar så jag var ensam hemma med dem men det funkade utmärkt! Jag älskar ju att vara bullmamma och tycker faktiskt det är mysigt att laga lunch och bjuda så många på fika. Ni har säkert sett roliga filmer på min instagram :-)
Igår kväll var vi och kollade på en lägenhet som jag ska styla inför en försäljning, ser verkligen fram emot att börja med den och perfekt när den ligger på gångavstånd från vårt hem! Kvällen slutade sen med att jag och barnen gick till Mall of Scandinavia och åt middag där, jag kände inte för att ställa mig vid spisen igen och laga något så det fick bli lite lyx, vi gick också in i några affärer och barnen köpte lite kläder. De fick välja tre plagg var att köpa och Smilla valde en byxdress, en klänning och en baddräkt.
 Max valde en tröja, gröna byxor och en bomberjacka.
Bara jag som blev utan som vanligt.... jag skulle verkligen också behöva lite nya kläder men har svårt att hitta något.... en dröm vore att få en ny vårgarderob! Idag kommer Jocke hem från Göteborg och det är hans namnsdag så jag och barnen har planerat att laga något gott för att fira honom ikväll. Så snart ska jag gå iväg och hämta hem dem från skolan.
Just det, det sitter två duvor på vår balkong som tydligen har bestämt sig för att de vill bo där i mina gamla vissna blommor, de är inte alls rädda och jag tycker att de är fina men jag vill absolut inte ha en massa fågelskit där så jag måste försöka få dem att förstå att de inte kan bo där. Kanske de fattar om jag kastar de gamla blommorna? Vad tror ni?

Inga kommentarer: