måndag 27 februari 2017

Trendig stol från Folkhemmet

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så håller vi på att göra en kontorshörna hemma. Vi har köpt ett skrivbord och en fin stol och det ska bara upp en stringhylla ovanför skrivbordet och tavlan ska flyttas innan det är helt klart. Att hitta en stol var svårast, jag ville inte ha en "vanlig" skrivbordsstol eftersom kontorshörnan är i vårt sovrum utan ville satsa på en lite mer exklusivare känsla. Jag ville även kunna använda stolen som en lässtol, extrastol och en stol där man kan lägga lite kläder på. Efter mycket letande blev det en sammetsstol från Folkhemmet och jag älskar den!
 
 
Folkhemmet är en inredningsbutik med fina trendiga möbler men de har även mer traditionella möbler för de som gillar det. De har även belysning, mattor, tavlor och snygga utemöbler! Jag handlade i deras butik i Täby men de har även butiker i Bromma Blocks och i Heron City. Skrivbordet är från Furniturebox som är ett möbelvaruhus på nätet och jag gillar att det inte är så djupt som andra skrivbord vilket gjorde att vi fick plats med denna kontorshörna just här. Mina favoritkuddar som också är i sammet och med fina tofsar är Mara Montazami design och passar utmärkt tillsammans med stolen! Självklart hänger det även sammetsgardiner i fönstret så nu är min sammetslinje komplett här hemma ;-) Fler bilder kommer när allt är klart!