fredag 10 februari 2017

Fredag och en fullspäckad helg framför oss

Veckorna går så fort och jag tycker att det är fredag hela tiden. Fredagar och måndagar är faktiskt mina favoritdagar, fredagar bara för att jag redan på morgonen börjar varva ner och ser fram emot en härlig kväll och helg. Men jag gillar också måndagar för att man är tillbaka till vardagen igen för oftast är helgerna så intensiva med kalas, aktiviteter och förväntningar. Efter skolan idag har vi lovat barnen att åka till ett badhus och bada med dem. Det var länge sen nu och jag har hört att fredagskvällar brukar vara rätt lugna eftersom jag inte gillar stimmiga badhus och jag har sån respekt för vatten och får panik om jag skulle "tappa bort" något barn med blicken. Smilla är duktig på att simma men Max kan ännu inte och har varit noll intresserad av att lära sig, vi har gått två terminer på simskola med honom men han hatar det. Men nu den sista tiden så har han börjat förstå hur viktigt det är så nu har vi bestämt att vi ska försöka träna på egen hand och försöka leka fram simningen.Grejen är bara att vi kanske inte hinner hem till Fångarna på Fortet men vi får se det på TV4 play sen. Min kompis Kin och hennes familj ska nämligen vara med och möter våra förra grannar Anna Book med familj så det får man ju inte missa :-) Bilden är lånad av Kin. Heja Heja!
Sen imorgon är det Melodifestivalen och det får vi inte heller missa! Plus att det är 3 kalas som barnen ska på i helgen. Två dubbelkalas (kompisar som slagit ihop sina kalas) imorgon och ett på söndag. Så nu behöver jag planera och slå in presenter, fixa hur de ska komma till och från kalasen och även räkna in att Max har fotbollsträning imorgon och Smilla har danskurs på söndag... Phu... Men jag lovar att jag även ska hinna med att sitta i soffan med ett glas vin och bara njuta, trevlig helg till er alla, kram!

Inga kommentarer: