söndag 15 januari 2017

Min trendspaning 2017

Det finns de som är emot trender och de som älskar trender. Man gör som man vill, gillar man inte så behöver man inte läsa men låt oss som älskar trender frossa i det! I ett tidigare inlägg så skrev jag om Trendspaningar gjorda av TrendStefan och Trends and Friends. I det här inlägget ska jag fokusera på trender över lag och andra "trendspaningar" som andra gjort. Det är detta som jag kommer att fokusera på vid mina trendföreläsningar i år.
Kommer ni ihåg att en av 2016 års största trender var kaktusen, så mycket som jag pratade om kaktusen ifjol har jag aldrig pratat om en blomma förr och folk köpte kaktusar som bara den :-) Årets "kaktus" är oljemålningen! Sätt upp en oljemålning hemma och du blir väldigt trendig!
Men annars fortsätter krukväxter att vara trendiga och behåll även dina kaktusar och sätt dem i fina korgar! Grönt är viktigt och grönt är även årets färg enligt Pantone, eller rättare sagt färgen Greenery. Men annars är korgar och hantverk väldigt stort! Korgar som blomkrukor, korgar till toarullarna, korgar till grejerna på ditt skrivbord, korgar i köket.....
Genomskinliga vaser är också trendigt och gärna med en "blomavskiljare" så att blommorna står snyggt i vasen.
Metallerna ska vara vita, alltså silver/stål/aluminium och om du vill ha trämöbler så är det mörka träslag som gäller.
Dofttrenden fortsätter, se till att ditt hem doftar gott, ha doftljus av bra kvalité och doftpinnar i badrummet.
När jag är ute och säljer heminredning är det många som säger: "inte en enda ljuslykta till får plats i mitt hem". Så nu får vi som har "för många" ljuslyktor satsa på andra fina grejer, som te.x en fin elefant eller varför inte en vacker "tempeltavla".
Andra trender är att du ska bejaka barnasinnet och våga färg och kitchiga 70 talsprodukter om du gillar det! Men det absolut viktigaste är att våga satsa på din personliga stil! Låt ditt hem spegla vem du är, det DU gillar är trendigt!!!

Inga kommentarer: