onsdag 30 november 2016

Blomsterfrämjandet visar upp ett underbart växthus!

Jag vet inte om det har med åldern att göra eller om det helt enkelt är ett intresse som växt fram men jag blir bara mer och mer förtjust i blommor! Jag älskar vackra blommor och just den här årstiden är det underbart att få frossa i hyacinter i alla dess färger och ståtliga amaryllisar! När Blomsterfrämjandet hade pressvisning i ett underbart växthus i centrala Stockholm så njöt jag av varje sekund! Att få gå runt där, lyssna på julmusik och sippa på varm must var helt underbart!
Visst får man lust att inreda hemma med massa fina blommor? Jag är på god väg, men saknar fortfarande en amaryllis... måste se till att inhandla det så snart som möjligt så att den hinner blomma innan vi åker upp till Hälsingland. Den 12 december firar vi julstjärnans dag, en perfekt dag att överraska någon vi tycker om med en julstjärna!

Inga kommentarer: