tisdag 25 oktober 2016

Drömköket

Vårt kök är 13 år gammalt så det behöver verkligen piffas till! Vi vill byta ut alla vitvaror och byta bänkskivor till att börja med. Sen skulle det ju inte vara helt fel att kakla om också.... plus att jag vill måla om väggarna i Beckers färg Agave.

Jag blev därför jätte glad när jag blev inbjuden på middag till Swedish Taste Matstudio på Kungsholmen och innan middagen få chansen att designa ett drömkök!

Arkitekten Jeanette Karsten guidade oss om hur vi skulle tänka och Cosentino gav oss dekorativa lösningar av natursten. Cosentino tillverkar olika ytor som t.ex. Dekton och Silestone och är väldigt kända för sina vackra bänkskivor som är väldigt snygga, hårda och hållbara!


Kocken Jonas Lagerström från restaurang Yolo lagade en fantastisk god middag till oss.


Denna kväll gav mig en extra spark i baken för att komma igång och fixa vårt kök och jag fick massa tips och inspiration, tack alla inblandade!!!

Inga kommentarer: