tisdag 18 oktober 2016

Baka med jordnötssmör

Jag fick hem Jordnötssmör från Green Choice med senaste Testagram och då jag inte är så förtjust i att äta jordnötssmör som det är så bestämde jag mig för att baka något med dem. Valet föll på Chokladmuffins med en touch av jordnötssmör.



Följande recept använde jag mig av:

Chokladmuffins med jordnötssmör
150 g smör
1,5 dl strösocker
2 st ägg
1 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
5 msk kakao
2 tsk bakpulver
100 g jordnötssmör

Smält smöret och vispa ägg och socker poröst.
Blanda i smöret och mjölken och rör om.
Blanda vaniljsocker, vetemjöl, kakao och bakpulver i en annan skål och vänd sen ner i äggsmeten.
Fyll 12 muffinsformar till 2/3 med smeten. Varva smet och jordnötssmör.
Grädda mitt i ugnen i 12-15 min på 200 grader.

Inga kommentarer: