onsdag 7 september 2016

Dags att måla om här hemma!

Förra veckan hann jag även med ett pressevent hos Beckers. De visade höstens färgkartor och detta kändes väldigt intressant eftersom vi är i målartagen här hemma. Vi har massa målarprojekt på gång så all inspiration är välkommet. Jag måste erkänna att jag är lite feg när det gäller att måla med färg, men jag har intalat mig själv att våga mer färg och det värsta som kan hända är ju att man får måla om ifall man ångrar sig.

Enligt Beckers så är jag inte ensam om att vara lite feg när det gäller väggfärger, oftast väljer majoriteten ljusa och milda färger så därför har de nu satt ihop en färgkarta som heter "Älskade kulörer" med 30 baskulörer och tio accentfärger som garanterat passar ihop och kanske även lockar fram modet att testa något nytt. Tonerna går i rosa, blått, grönt, grått och sand och färgkartorna visar tre nyanser av varje färg så att man lätt kan se vilken nyans som passar bäst, eller så är man lite crazy och väljer en nyans på väggen, en på golvet och en i taket.´Sen väljer man en accentfärg till foder och socklar då trenden säger att nu ska vi vara djärva och även måla dem i annat än vitt!


Jag är lite sugen att måla köket i grönt! Vad tror ni om det? I så fall den här gröna färgen som heter Vinterblad. Tror att det kan bli fint.


Sen ska vi även måla lite möbler och då har jag kanske lite mer mod att måla lite mer färg för det är ju ännu enklare att måla om ifall man ångrar sig. Jag lovar att ni får hänga med på mina förändringar här hemma :-)

 

Inga kommentarer: