söndag 15 mars 2015

Reder ut kaoset nu när jag landat...

Nu är vi framme i ett underbart Österrike! Alperna är magnifika och allt är så vackert! Jag lovar er att visa många bilder hela veckan men först ska jag bara sammanfatta fredagen lite mer... förra inlägget hette ju kaos och då var det mesta kaos i mitt huvud men nu efter 9 timmars sammanhängande sömn så har jag lyckats samla mina tankar.

Det kändes både lite sorgligt och ändå väldigt bra att lämna vår gamla lägenhet efter 7 år. Så många minnen vi har från den lägenheten, barnens första hem, vårt första hem som familj! Här är sista bilderna som jag fotade när jag städade mig ut ur lägenheten.


Hej då lägenheten!

Sen var det ju det här med att få iordning i nya lägenheten, det gick ju inte att bara lämna kaoset till våra familjer så jag jobbade på rätt hårt där och gissa om det här budet kom väldigt lägligt på eftermiddagen!!!


En lyxig middag helt i min smak där till och med stekpannan CTX från Scanpan var med! Den är i världsklass som kammat hem en massa priser! Det följde med ett presentkort till Hötorgshallen för att handla lax där men det hann jag inte göra och som tur var hade jag ju ICA Gott liv laxfilé hemma i kylskåpet så den kom ju väldigt bra till pass!


Kocken Stefano Catenacci känner ni säkert till och han skickade med ett recept där han lyfter vikten på att man bäst steker kött och fisk med en blandning av olja och smör. Olja för perfekt stekning och smör för god smak! Nya Milda Kockens val har just den här unika blandningen av smör-, raps- och solrosolja.


Bulgursallad:
Värm Milda Kockens val i en kastrull, stek 1 vitlöksklyfta, 1 gul lök, 1/2 röd skivad chili och 1 frp saffran utan att det tar färg. Tillsätt 3 dl bulgur och låt fräsa med en kort stund. Häll på 6 dl vatten och 1 fond du Chef Fisk och låt sjuda i ca 10 minuter.

Stek 200 gram plockad grönkål i stekpanna hastigt och blanda ner i den kokta bulguren. Kan även bytas ut mot bladspenat eller andra grönsaker.

Köp Icas färdigkryddade ugnslax och sätt in i ugnen eller köp färsk lax och krydda med salt och peppar. Stek i Milda Kockens val. Laxen är klar vid innertemperatur på ca. 50 grader.

Servera gärna med citron och lite Milda Cuisine Fraiche Vitlök & örter.
Enkelt och gott!!!

Inga kommentarer: