onsdag 3 juli 2013

Bästa barnlåten genom tiderna?

Nu tänkte jag ha en liten tävling igen!!! En av er ska få vinna en CD skiva och en bok med underbar barnmusik!

Jocke har varit med och tagit fram denna barnskiva och det är vår vän Christina Nordstrand som skrivit text och musik. Den heter "Den Magiska Trädgården" och vänder sig till barn från förskoleåldern och upp till 10 år. Rap, pop, rock, vals, tango, visa och Boogie-woogie är några av musikstilarna. Boken innehåller noter, texter och beskrivningar om olika musikstilar och instrument, jätte fin!


I "Den Magiska Trädgården" kan allting hända. Här finns många roliga figurer som alla sysslar med musik. Vi får bland andra träffa Myran Tyra och Bo, Arga Getingen och Snigeln Kristina.

Gå gärna in på hemsidan för där kan ni lyssna på smakprov och köpa skivor och böcker, klicka HÄR!

För att vara med i tävlingen behöver ni bara kommentera här nere vilken som är er favorit barnsång genom tiderna, skriv även vilken mail jag når er på ifall ni vinner! Tävlingen avslutas fredag den 12 juli.

Lycka till!!!

7 kommentarer:

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX sa...

Frågar man min son vilken låt han helst vill att jag skall sjunga för honom när han skall sova så är det inte en "barnsång" men i flera flera år har jag vid mina nattningar fått sjunga "Herr Fredrik Åkare och Cecilia Lind" *s*

Men min favoritsång och som jag har så många minnen ifrån (pappa sjöng den jämt för mig när jag var liten) är "Kungens piga". den finns i den där oranga sångboken "Nu ska vi sjunga".

Så det får bli mitt svar på din fråga. HOppas på tur

blogg@annakarlsson.se

liselotte sa...

Är gärna med och tävlar om denna fina vinst. Jag vet inte riktigt om jag har någon favoritsång, men tycker mycket om Imse vimse spindel, jag trodde att den hette Vimse vimse spindel när jag var liten. Den brukar vara uppskattad av små barn, säkert för att man gör rörelser till. Ha det gott, Liselotte. liselotte.202andersson@telia.com

Anonym sa...

Vår favoritsång är också imse vimse spindel!
Skivan och boken ser jätte fina ut så det skulle vara så kul att vinna!

*Håller tummarna *

hudik3@spray.se

Anonym sa...

Favoritlåt är "Pippi Långstrump" här hemma!

Håller tummarna att vi vinner, alltid kul med ny musik!!!

Kram Anna

Min mail ifall jag vinner: annapanna@hotmail.com

Helena sa...

Min favorit barnsång är trollmorsvaggvisa. Den sjöngs för mig när jag var liten och jag sjöng den för min dotter. Enkel sång att sjunga, även för mig som har svårt att hålla både takt och ton ;-)

kram

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Min favorit barnsång nu är nog Mora träsk och den när de tar höger ben fram och höger ben bak och skaka lite grann osv , gillar den när det är sång och man får röra på sig samtidigt. Som barn vet jag att jag gillade sången när lillan kom till jorden.

lotten_81@spray.se

Anonym sa...

Min favorit måste vara En liten båt av Lennart Hellsing.

Jessica jessolofsson@yahoo.se